lördag 6 mars 2010

Dagens situation... Todays situation ...Die Heutige Lage....

Just nu läser jag alla böcker jag hittar om hattar. Amazon och Ebay är bra källor! Åker också till Stockholm och Kerstin, på Hatteljen i Midsommarkransen, de tisdagskvällar jag kan. Gick två kurser hos Kerstin i höstas och nu kan/får jag komma till hennes öppna verkstad på tisdagar. Underbart! Jag vill verkligen lära mig så mycket som jag förmår om tillverkning av hattar!

Right now I read all the millinery books I can find. Amazon and Ebay are good resorces! Also travel to Stockholm those Tuesday evenings I can, to take part of Kerstin "open workshop at her place Hatteljen. Took two millinary courses, this autumn, organized by Kerstin, and now I am permitted to continue learning by coming to her this way. Wunderful! I really want to learn as much as possible about creating hats!

In Moment lese ich alle Bücher über Hüteschöpen die ich finden kann. Amazon und Ebay sind dabei gute Quellen. Ich fahre auch nach Stockholm am Dienstag Abends wenn es für mich möglich ist. Da nehme ich an die offene Werkstatt von Kerstin Teil, die auf Hatteljen stattfindet. Da ich diesem Herbs an zwei Kursen mit Kerstin teilgenommen habe kann ich jetzt Am Dienstage weiterlernen. Wunderbar! Ich bin so - daraufhin - so viel wie möglich über Hüteschöpfen zu lernen!

Här är någrsa bilder på de hattar jag gjort hos Kerstin på Hatteljen.
Some pictures of those hats I mad at Kerstin´s Hatteljen.
Einige Photos auf die Hüte die ich auf Kerstins Hatteljen gemacht habe.



















2 kommentarer:

  1. Superläckert! Modellerna är verkligen häftiga, men vackrast är hon med glimten i ögat…..

    SvaraRadera
  2. Superläckra! Vackrast är modellen med glimten i ögat!

    SvaraRadera