tisdag 11 september 2012

Fascinator och annat.

Hösten är på väg, vare sig jag vill eller ej. Suck. Längtar fortfarande efter sol och värme. Men, inte tänker jag deppa ihop. Får roa mig med skapande, tända ljus, gulla med de kattungar vi får i slutet på månaden och  - förhoppningsvis - nya spännande utmaningar.

 

Zigge, den busiga.

Sissi, den söta.



I sommar köpte jag en bok om fascinators, "Fabulous Fascinators",


ISBN: 978-1907615085

www.how2hats.com



Är mycket förtjust i böcker som kan ge mig inspiration. Det gör denna bok. Visserligen handlar den nästan enbart om fascinators byggda av bananfibrer men jag kan iallafall tänka mig att använda andra byggmaterial. Man får se det hela, alltså innehållet, med "vidvinklar".




Ibland tar jag mig tid att titta på videor... Också ett sätt att erövra kunskap.

Här ska du trycka m du vill se en film om att "krumma" fjädrar och bygga en fascinator.

Nu har jag byggt ett nytt skylthuvud. Tycker att det blev en "Julia". Är barnsligt förtjust i detta att försöka bygga skylthuvuden. Vet att de inte är perfekta men det är ju en viss träning att forma dessa. Huvudform, inbördes proportioner, jaa, det kan ju bara BLI BÄTTRE!!!














































































































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar