måndag 10 oktober 2011

Nu händer det saker på nätet! Things are happening on the web!




Hej igen.

Jag är fortfarande i full färd med hattskapande och annat. Inom kort kommer jag att öppna min näthandel. Vad kul det ska bli! Har bytt firmanamn från Ulva Textilverkstad till "EvaLevaSten".


På nätet ska jag sälja broscher, hårsmycken, coiffer, hattar och mössor. Alla mina skapelser är förstås unika och hantverksmässigt gjorda "hjärt- och huvudfröjder"!

En liten försmak av mina tygbroscher/hårsmycken.












Och coiffer kommer jag alltid att göra!












I min härliga verkstad har jag mycket material. Det blir väl så med tiden när man lätt och blixtsnabbt förälskar sig i något textilt. Insåg att jag borde göra någonting med den ull jag har i samlat på mig, 3 stora kartonger, kanske 20 kg.... Nu färgar jag och tovar stora sjok. Sedan klipper jag och syr tovade hattar. Varma blir de och riktigt läckra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar